mars 25, 2013

Nu är den mörka veckan här, veckan man bävat inför. TENTA-vecka. Hemtenta. För alla som inte samlar högskolepoäng kan jag förklara att detta innebär totalt hjärnsläpp, stark fokusering på enbart att skriva, det ska levereras en typ uppsats baserad på frågor eller ett upplägg designat av lektorn. HURRA! Visst låter det nice?När den är gjord & bedömd & självklart Godkänd så känns hela tentan väldigt simpel men mitt uppe i den känns allt förjävligt!

I helgen bjöd jag ut min älskade sambo på dejt. Vi har helt missat det på sistonde. Eller helt missat varann kanske man ska säga. Vi har varit logistiker. Typ du gör det, jag ordnar det, fixar du detta så löser jag resten-så kanske vi kan njuta av sem i sommar! Men nu fick det bli spontan biodejt, syrran va barnvakt & L målade sina första ägg. Hon är bra med barn, mkt bättre än mig. Sen skrota vi mest runt här hemma, kände & klämde på varann, pussa o krama L 24/7, städa litegrann, strosa på stan utan några direkta ärenden & så sov vi mycket!

Jag må verka EGO, men jag har liksom valt det här livet. Känns ibland som vissa tycker synd om mig och tycks tro att jag hamnat där jag är av misstag. Men NO, jag har valt. Jag gillar tempo.  Jag vill ha en utbildning, jag vill ha syskon till L, jag vill arbeta extra, jag vill satsa på en bra familjegrund, jag vill vara Emma ibland. Det är inte synd om mig för att jag studerar o har barn, för mig är det en rikedom i tid. Jag har valt ett extrajobb framför fikor på stan med väninnor 4 dar i v för att jag som student ska kunna köpa varma skor till min son på vintern, för att jag ska kunna unna mig när jag känner att jag vill, för att kunna SPARA, för att inte behöva tänka på att vända på varenda krona…..& detta utan att skämmas!

Så….jag har alltså varit så ego att jag utan att ta hänsyn till alla som inte är i min fas i livet (den man inte bara har sig själv att tänka på) tagit mig friheten att faktiskt sätta min familj och mina ytterst få nära vänner i första rummet för att liksom småstrunta i allt annat ett tag.

AJ! Gjorde det ont? Lovar att ni alla kommer få känna på egoismens kraft en dag, o då kommer ni älska´t!!!

Så för att vara liiiiite mer rosa moln & lite mindre rivjärn så känner jag mig faktiskt väldigt varm, go och rund just nu och säger nästan bara snälla saker till folk.

Ett svar to “”

  1. Fian said

    Allt har sin tid darling!
    Och nu FÅR du vara ego, SKA vara ego 😉
    Sätt dig själv och din fina familj i första rum. En självklarhet – för mig iaf.
    Jag har varit ego – jag ÄR ego!!
    Puss till bästaste Emmsan :-*

Lämna en kommentar